søndag 14. november 2010

Photo story

Heia bloggen!


De siste to ukene har jeg jobbet med mitt første prosjekt i norsken, og temaet er digital fortelling! 
Alle skal lage en digital fortelling om: 
Enten
1. Tolking av en norsk tekst(novelle, sang, dikt etc.) gjennom bilder, musikk og lyd. 
Eller
2. Et tema(en hobby, noe bu brenner for etc.) som en skal visualisere og formidle en fortelling om.  
Jeg brukte den ene første uken på å tolke sangen "Evig Pint" av Kaizers Orchestra, men fant ut at det ble litt vanskelig å forklare min tolkning iforhold til Kaizers tolkning, siden bandet lager ganske kompliserte sangtekster med mange forskjellige personer som er med i alle sangene. 
Derfor ombestemte jeg meg i siste liten nå i helgen, og lagde heller en photo story som går ut på punkt nummer 1, bare at jeg ikke lagde en fortelling. Min digitale fortelling er om den skjeve fordelingen av mat og penger i verden, og om urettferdigheten rundt dette. Det skal være en video som skal få deg til å tenke. Jeg kan dessverre ikke legge ut videoen her på bloggen, siden jeg har brukt sanger og bilder uten copyright. Imorgen skal jeg vise videoen i klassen, håper veldig på bra respons!
Snx!

1 kommentar:

  1. Spennende! Jeg gleder meg til å se den. Veldig bra at du har blogget også!

    SvarSlett