torsdag 14. oktober 2010

Varsleren

Heia bloggza!
Her kommer en anbefaling for dere som liker krimbøker!
I norsk har vi fått i oppgave å lese en bok. Jeg landet da helt tilfeldig på boken Varsleren av Karin Fossum. Varsleren handler om politibetjent Konrad Sejer og hans kollega Skarre som skal granske opp i oppsynvekkende hendelser som skremmer livet av folk rundt i lokalområdet. Boken er skrevet fra forskjellige synsvinkler; politibetjent Sejer, personen bak handlingene Johnny Beskow og ofrene.
Dette synes jeg gjør boken meget interessant og spennende. Leseren for et lite hint om hva som skal skje videre som gjør at boken er umulig å legge fra seg. Samtidig som en synes at pøbelen Johnny Beskow er en ordentlig fæling, får leseren også en viss sympati for unggutten.
Boken legger ikke bare vekt på krim og mysterier, men også verdier i livet. Hvem elsker vi og tilbringer tid med i hverdagen, og hvorfor? Hva ville en liten hendelse gjort med livet mitt? Ville jeg ha bristet sammen, eller ville jeg vist styrke?
Jeg anbefaler boken, selv om jeg kunne ønske den var litt mer oppklarende i slutten. Greit at bøker ender med en slutt en kan undre seg over, men krim er krim. Mysterier er til for å løses!



Snx! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar